tirsdag 2. juni 2009

Regn i bøtter og spann

Godt for plantene det....*tenke positivt, tenke positivt.
Etter å ha jobbet nesten hele Pinsa, ble mandagen brukt til å gjøre ferdig grusgangene rundt kjøkkenhagen, og å plante ut resten av sådden fra drivhuset.Ikke store sådden i år da...erteblomster,cosmos,ringblomst og blomkarse.
Har laget porsjon nr.2 av nydelig Ramsløkpure.Nå står det bare stilker igjen.:O
Ser ut som den trives der den står, har sådd seg MYE ! Jippi.



Med det samme jeg var i farta, lagde jeg Løpstikkepure....slett ikke dårlig på smak den heller. Skal tro....må da gå an å bruke litt av hvert i sånn pure ?
Oppskrift på pure.
Så mange blader som du har....av det du har,olje, (jeg brukte maisolje),havsalt etter smak.Kjøres i kjøkkenmaskin til passe konsistens. Ha på små glass, sett i kjøleskap.Lang holdbarhet...iflg. ekspertene.

Nå gjenstår bare stolhaginga....Jeg gleder meg !





Ingen kommentarer: